انگلیس، غرق در نابسامانی های اجتماعی
نوشته شده توسط : breketid

'نظام سیاسی ورشكسته'، ' قرض ملی و نابسامانی اقتصادی' و 'بحران ملی و مشكلات عمیق اجتماعی'، سه مشكل بزرگی است كه انگلستان امروزه با آن روبرو است. مشكلاتی كه مورد تایید تمامی رهبران این كشور نیز می باشد.

اگرچه نظام رسانه ای حاكم بر كشورهای غربی در تلاشی هماهنگ، عمق و دامنه اعتراضات و آشوب های اجتماعی در شهرهای مختلف انگلستان را پوشش نمی دهند، اما واقعیت امر این است كه انگلستان با بسیاری از انواع انحرافات و مشكلات اجتماعی روبروست كه تاثیرات مخربی روی آینده این كشور دارد.

به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، امروزه گسترش دامنه نیازمندی‌ها و افزایش مشكلات اقتصادی و محرومیت‌های ناشی از عدم امكان برآورده شدن خواست‌ها و نیازهای زندگی، موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد، عصیان، تبهكاری، سرگردانی، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیب‌ها در كشورهای غربی من جمله انگلستان شده است.

واقعیت های انگلستان چیزی جز افزایش فزاینده خشونت و سو استفاده جنسی از كودكان تضعیف نهاد خانواده و كمرنگ شدن ارزشهای دینی و اخلاقی و فقدان احترام به منزلت و شخصیت كودكان نیست.

چندی پیش 'دیوید كامرون' نخست‌وزیر انگلیس با اعتراف به اینكه در انگلیس اصل 'زندگی كن و بگذار دیگران زندگی كنند'، تبدیل شده به 'هر كاری دوست داشتی انجام بده'، ‌افزود: اگر می‌خواهیم با سقوط اخلاقی آهسته‌ای كه در بخش‌هایی از كشورمان در نسل‌های جدید به وقوع پیوسته است، مقابله كنیم، باید از ارزش‌هایمان حمایت كنیم.

این مقام انگلیسی افزود: بی‌تفاوتی اخلاقی و بردباری منفعلانه، دیگر نمی‌تواند جلوی این سقوط اخلاقی را بگیرد. پرهیز كردن از گفتن حقیقت درباره رفتار و اخلاق، در حقیقت كمك كرده كه برخی از مشكلات اجتماعی به وجود آیند.

'پیتر اوس بورن' مفسر سیاسی دیلی‌تلگراف در وبلاگ خود می نویسد: افزایش جرم و جنایت در خیابان‌های انگلیس، بی ارتباط با از هم پاشیدگی اخلاقی در بالاترین رده‌های جامعه مدرن انگلیسی نیست.

فقر كودكان، تجاوز جنسی به كودكان، آسیب های اجتماعی وارده به زنان،‌ فقر و فحشا میان دانشجویان، ‌بیكاری جوانان و افزایش مصرف مشروبات الكلی تنها برخی از آسیب های اجتماعی است كه كه گریبانگیر كشور انگلستان است.

**فقر در كودكان

------------------

براساس مطالعات موسسه تحقیقات ملی انگلیس(IFS)، ‌چیزی در حدود دو میلیون و 800 هزار كودك انگلیسی معادل 21.1 درصد كودكان این كشور در فقر مطلق زندگی می‌كنند كه با توجه به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت كامرون این رقم تا سال 2020 (1399 ش) به سه میلیون و 100 هزار كودك افزایش می‌یابد، این وضعیت یك 'رسوایی ملی' برای انگلیس است.

این درحالی است كه برخی دیگر از مقامات با استفاده از سایر معیارها ازجمله هزینه های مسكن، رقم واقعی مربوط به فقر كودكان را 3.8 میلیون نفر (یك سوم كودكان انگلیسی) اعلام كرده اند.

توجه به وضعیت نابهنجار كودكان در كشورهای غربی زمانی عمق فاجعه را می‌نمایاند كه انگلیس به عنوان یكی از مدعیان نظام آموزشی و مراقبتی خوب در صدر كشورهایی قرار گرفته است كه به سوی فاجعه پیش می‌روند.

بی بی سی به نقل از كمیسیونرهای اقتصادی انگلیسی نوشت: آمار كودكانی كه در فقر به سر می‌برند، به دلیل مشكلات اقتصادی این كشور رو به افزایش است و ده‌ها هزار كودك انگلیسی طی سال‌های آینده شانس كمتری برای تجربه زندگی حداقلی خواهند داشت.

آنان هشدار داده اند كه این نوع تغییر در ارایه كمك هزینه‌ها و مزایا می‌تواند خانوارهای بیشتری را به شرایط زیر خط فقر بكشاند.

روزنامه اسپانیایی 'ال موندو' نوشت: دریافتی نیمی از شهروندان تا سقف 7 درصد كاهش یافته و این بزرگترین عامل افزایش فشارهای مادی بر خانواده‌ها و رسیدن كودكان تا فقر مطلق می‌باشد.

یك سازمان خیریه فعال در امور كودكان به نام 'كودكان را حفظ كنید'، 10 منطقه را به عنوان فقیرترین مناطق شناسایی كرده است كه این مناطق بخش هایی از منچستر، لندن، لستر، ناتینگهام، لیورپول، بیرمنگهام و بلكپول را دربر می گیرد.

'سالی كوپلی' یكی از مدیران سازمان 'كودكان را حفظ كنید' گفت: كودكان زیادی در مناطق مختلف انگلیس شب ها را بدون غذای مناسب و در خانه هایی سرد به صبح می رسانند و صبح ها نیز لباس مناسبی برای رفتن به مدرسه ندارند.

این سازمان توضیح داده است كه وقتی یك خانواده چهار نفره شامل دو كودك درآمدی كمتر از 240 پوند در هفته دارد در فقر به سر می برد.

**تجاوز جنسی به كودكان

-----------------------------

گروههای محافظت از كودكان در انگلیس در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند كه میزان تجاوز جنسی به كودكان در انگلیس ظرف 6 سال اخیر با افزایش 60 درصدی مواجه بوده است.

روزنامه انگلیسی 'دیلی‌میل'با انتشار این خبر افزود: شمار افرادی كه به كودكان و نوجوانان زیر 16 سال در 6 سال اخیر تجاوز جنسی كرده‌اند، از یك هزار و 916 نفر در سال 2009 به 2 هزار و 135 نفر در سال 2010 افزایش یافته است.

براساس این گزارش، این آمار و ارقام نشان می‌دهد كه سطح محكومیت‌های این چنینی در انگلیس درحال افزایش است. به طوریكه شمار جرایم آزار جنسی كودكان كه در دادگاههای انگلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد سال گذشته با افزایش 11 درصدی روبرو شد.

آمار و ارقامی كه توسط موسسه آزادی اطلاعات انگلیس به دست آمده است، نشان می‌دهد كه از میان 21 هزار و 618 پرونده آزار جنسی در انگلیس در بین سالهای 2008 و 2009، نوجوانان زیر 18 سال بیشترین قربانیان آزار‌های جنسی تجاوزگران هستند.

براساس این گزارش، این آمار و ارقام نشان می‌دهد كه یك نفر از هر هفت قربانی آزار جنسی كودكان زیر 10 سال و یك هزار تن از آنها 5 سال یا زیر 5 سال سن داشتند.

روزنامه 'گاردین' با اعلام اینكه از هر 20 دقیقه یك كودك در انگلیس مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد، نوشت: تنها در سال گذشته روزانه بیش از 60 مورد تجاوز جنسی به كودكان به پلیس این كشور گزارش شده است.

آمارهای رسمی پلیس انگلستان نشان می‌دهد كه در سال گذشته میلادی 54982 مورد تجاوز جنسی در انگلیس و ولز گزارش شده كه 23097 مورد آن مربوط به تجاوز به كودكان بوده است. بیشتر این كودكان (14819 نفر)، بین 11 تا 17 سال سن داشته‌اند، كه در این میان 8749 نفر از آن‌ها 13 تا 15 ساله بوده اند.

4973 نفر از قربانیان جنسی در سال گذشته كمتر از 10 سال سن داشته‌اند و از لحاظ جنسیت هم اكثر قربانیان دختران بوده‌اند، به نحوی كه 19790 نفر دختر و 3218 پسر مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته اند.

**‌آسیب های وارده به زنان در انگلیس

------------------------------------------

زنان در انگلستان علیرغم ادعاهای این كشور،‌ همچنان قربانی آسیب های اجتماعی چون رواج خشونت، قاچاق زنان و دختران، اعتیاد به مواد مخدر، تبعیض جنسیتی و بسیاری از معضلات اجتماعی هستند.

سازمان ملل در گزارشی در سال 2008 به رواج انواع خشونتهای خانگی، جسمی و جنسی علیه دختران و زنان در انگلیس اذعان كرد.

در انگلستان بسیاری از زنان به حقوق قانونی و طبیعی خود دست نیافته اند، ازجمله آنكه وضعیت بازار كار اصلاح نشده است و زنان مجبورند 10 روز كار كند تا مزدی برابر 6 روز كار یك مرد را دریافت نمایند.

برخی كارشناسان علوم اجتماعی بر این باورند كه كاهش نرخ ازدواج در انگلستان حاكی از افول ارزش های خانواده و تعهدات اجتماعی است. برخی سیاست های اقتصادی نیز به سست شدن كانون خانواده در انگلیس كمك كرده است.

به رغم شعارهای حمایتی از زنان در انگلیس، به دلیل بی توجهی به نیازهای واقعی آنان، استرس های روانی بسیاری در میان زنان انگلیسی دیده می شود. در این كشور اروپایی، افسردگی، بیماریهای روانی و خودكشی در میان زنان مهاجر و اقلیت های قومی، به دلیل تبعیض جنسیتی بیشتر رو به افرایش است.

مصرف مواد مخدر، یكی از آسیب های جدی زنان در جامعه انگلیس است. آمارها از مصرف بالای كوكایین در میان زنان حكایت می كند. روانشناسان انگلیسی معتقدند این میزان بالای استفاده از مواد مخدر سبب افزایش افسردگی و بیماریهای روانی درمیان زنان شده است.

مصرف الكل نیز در میان زنان انگلیسی بسیار شایع است، به طوریكه میزان مرگ و میر زنان انگلیسی در اثربیماری های ناشی از مصرف الكل دو برابر شده است.

یكی دیگر از موارد تبعیض، قاچاق زنان و دختران به عنوان سومین تجارت بزرگ جهانی است. مقصد زنانی كه به انگلیس و دیگر كشورهای توسعه یافته و صنعتی قاچاق می شوند مراكز فساد و فحشاء برای بهره كشی جنسی است.

براساس آمار سازمان ملل، سالانه یك میلیون زن و دختر به صورت قاچاق وارد كشورهای توسعه یافته شده و مورد بهره كشی جنسی قرار می گیرند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی كه براساس نتایج یك نظرسنجی كه توسط پایگاه شبكه اجتماعی 'مامسنت' انجام شد، نوشت: یك‌سوم از زنان انگلیسی مورد آزار جنسی قرار گرفته و ده درصد مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

این تحقیق نشان می دهد، نگرش های اجتماعی منفی نسبت به تجاوز جنسی و قربانیان اینگونه حملات و نیز میزان پایین محكومیت در مورد مرتكب شوندگان این گونه جرایم،‌ عامل مهمی در اكراه زنان برای گزارش دادن یا صحبت كردن درباره این خشونت ها دارد. همچنین بسیاری قربانیان اینگونه جرایم از آن بیم دارند كه به علت نحوه لباس پوشیدن یا مصرف مشروبات الكلی و یا معاشرت با افراد ناباب سرزنش شوند.

این گزارش با اشاره به اینكه یك نفر از هر ده زن در انگلیس مورد تجاوز قرار گرفته و بیش از یك سوم آنها مورد تهاجم جنسی واقع شده اند، نوشت: 25 درصد از زنان انگلیسی مورد تجاوز قرار گرفته، دست‌كم چهار بار در زندگی خود آزار جنسی را تجربه كرده‌اند.

همچنین براساس گزارش های ایندیپندنت بودجه مقامات محلی برای سازمان هایی كه با قربانیان خشونتهای خانوادگی و سوء استفاده های جنسی همكاری می كنند، از هفت میلیون و هشتصد هزار پوند در سال های دو هزار و ده تا یازده به پنج میلیون و چهارصد هزار پوند در سال جاری كاهش یافت.

**افزایش مصرف مشروبات الكلی

-------------------------------------

دپارتمان حمایت از خانواده‌ انگلستان در گزارشی نوشت:‌ حداقل یكی از هفت كودك 11 تا 16 ساله (14 درصد از جمعیت كودكان انگلستان) در جمع‌ دوستان، نسبت به شرب مشروبات الكلی اقدام می‌كنند كه به دلیل سوء‌مصرف مشروبات الكلی قوی، اكثرا دچار ناراحتی‌های معده می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد كه در شش ماه گذشته سال جاری میلادی، دست كم یك چهارم كودكان 11 تا 16 ساله انگلیسی روزی سه بار مشروبات الكلی مصرف كرده‌اند.

دپارتمان خانواده‌ این كشور، علت اصلی مصرف مشروبات الكلی در میان كودكان انگلستان را نابسامانی خانواده‌ها، شرب خمر توسط یكی یا هر دو والدین، مشكلات تحصیلی و بی‌ثباتی روحی اعلام كرده است.

پژوهش**1673**1732**9123





:: برچسب‌ها: خانواده , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: